Sider

tirsdag 12. juni 2012

Marius til snuppa

Da har snuppa også fått seg Mariusgenser. Denne er strikket i Merino Extra Fine fra Drops på pinne 3 og 3/2. Oppskriften finnes i boken "Norsk småstrikk" og er opprinnelig strikket i Smart fra Sandnes Garn. Det ble en myk og deilig genser som ikke klør i det hele tatt :) Men må behandles med omhu da den siger etter vask hvis ikke den blir tørket flatt. Fikk rimelig sjokk da den ble kjempestor etter vask, men den trakk seg sammen igjen når den var tørr :)

5 kommentarer:

  1. Marius mønsteret er helt herlig, fin farge kombo :)

    SvarSlett
  2. Kjempe flott genser i ordentlige jentefarger;) jeg bruker det garnet mye selv;) fantastisk deilig garn;)

    Oppdaget bloggen din ved en tilfeldighet. Sååå masse fint du har laget;) din marius var også veldig fin! Tror jeg skal prøve meg på en mariusgenser snart;) hvilket garn brukte du på din genser forresten? Har du noen anbefalinger? Har fanakofta strikket i sisu og den nupper:/

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for fine kommentarer. Jeg strikket min Mariusgenser i Smart. SYnes det klør litt og er ikke helt fornøyd med størrelsen. Syns den ble så stor selv om jeg har hold strikkefastheten. Sisu nupper mye hos meg også, så jeg lurte på å strikke ny marius til meg selv i Merino extra fine. Ble jo veldig bra til snuppa :)
      Håper du finner ut noe, og gi meg gjerne en tilbakemelding hvis du har et godt råd ;)

      Slett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. Så fin den ble! Likte farge kombinasjonene :D

    SvarSlett